söndag 12 juni 2011

Paddel i het soppa



Tre dagar i följd har vi varit ute på älven, i otroliga över 30 grader varmt, 19 grader i vattnet och folk som badar - före skolavslutningen! Gratis högsommar och nästan vindstilla, när annars sjöbrisen brukar kännas ordentligt i överarmarna.
Vi gjorde utflykt med limpmackor och kaffe, kantrade (på en decimeters djup), njöt och smorde in oss med solskyddskräm (20 mil från polcirkeln!). Och allt i början av juni som annars är rejält sval och frusen.



Mot fikastranden.



19 grader i vattnet!




Redan badbart.




Test av kajaker.



Nya Tahe Wind 535 visade sig vara både snabb och lite vinglig, men kul!

6 kommentarer:

Nina sa...

Jag vill också! Jag har badat tre gånger i år och alla tre baden skedde igår.

Hanna sa...

Jag har bara badat baken...

Nina sa...

Baken men inte fötterna? Stövlar och en snubbel?

Fluff sa...

Jag badade också, när jag skulle kliva ur kajaken. Den tippade. Hanna gjorde tvärtom.

Nina sa...

Badade inte när kanoten tippade? Eller tippade Hanna medan kanoten stod kvar? Det låter i vilket fall som något jag borde ha sett.

Braindumps sa...

Great blog and Beautiful pictures and stuff! Your blog is the blog for me. Your blog is very nice.thanks for sharing this blog post.