torsdag 1 april 2010

Jag har blivit med jack!


Eller rättare sagt jacka.

Nya paddeljackan kom idag, gul, glittrig och grann. Med reflexer. Och rätt lagom i storleken också, med stiliga puffiga ärmar.

Efter att ha krängt på mig den och när rysningarna av cellskräck bedarrat, kändes den rätt okej. Som att dra på en halv dykardräkt.

Svopp!

Verkar väldigt vattentät med muddar och latexgrejer att trä armar och huvud genom.

Åhhhheeeeej ... PLOPP, typ. Och så slog huvet ut som en blomknopp genom det övre hålet. Hoppas inte huvet växer innan man försöker dra den av sig. Tillräckligt knepigt att få av den nu.

Samma med händerna, fast PLOPP PLOPP. Tajta muddar så man ser blodådrorna på händernas översida.

Gott om fickor och dragkedjor, kardborrebandlås överallt och dubbla grejer så man kan trä in den i kajakkapellet så det hålls riktigt torrt när vågorna slår över huvudet. Som en sluss.

Och det bästa av allt: det finns blixtlåsluckor under armhålorna så man kan vädra ut svetten! Foff ut med den dåliga luften, bara.

Nu ser man bara fram emot att den halvmetertjopcka isen försvinner från sjön.

I morgon ska det snöa.

7 kommentarer:

annapanna sa...

"För mig till er ledare!"
Hörru, ska du se ut så där får du paddla utan mig i sommar. Jag blir rädd.

Fluff sa...

Men om du sitter i främre sittbrunnen kan du ju låtsas att jag ser trevligare ut än vad jag gör.
Sen är den där mest för fulare väder än vi kommer att vara ute i.

Nina sa...

Låter du som Darth Vader också?

Hanna sa...

Måste nog hålla med Annapanna. Lite rädd blir man...

Kajak-Rille sa...

Vad härligt! Det verkar som att vi har en hel del gemensamt! :)

Fluff sa...

Välkommen till bloggen! Jo man går till garaget varke dag och tittar på kajakerna och klappar dem lite grann. Två månader till så är det plums i älven.
Häftiga planer du har på Kvarkenexpeditionen. Ska bli kul att följa.

Kajak-Rille sa...

Oj, vi verkar ha en hel del gemensamt! :)